Followers

Wednesday, December 8, 2010

To whom it may concern..

Ini bukanlah n3 sentap ye tuan/puan..he3
Sekadar meluahkan apa yg terbuku di hati :p

Kdg2 'ketersentapan' itu hadir ms soalan ni terlontar dr whom it may concern..
"Weh, ko pregnant lagi?! Produktif sungguh!!"
"Larat ke? Kalo aku idak ler.."
"Bukan anak ko kecik lg ke?"
"Eh, ko lupe amik pil perancang ker?!"
 Sekali dua, wat bodo jek, tp kalo 1 hr ade 2-3 org yg ckp gitu, di sini lah 'ketersentapan' itu hadir...

Camno gamaknye tuan/puan akan jawab yek?
Hurmm..

Jawapan diplomasi aku:
"Ala, dh rezki..xkan nk tolak pulak.."
"Rezki awal..ape salahnye..ko bile lagi nk jejak kasihan langkah aku.."

Jawapan jujur plak:
"Ye la, nnt senang den dh tuo sok! xdo nk cebok berak anak bilo dh mula sakit2 pinggang sbb osteoporosis!"
"xdo la den mongah ke hulu kilir maso mengajak org dtg umah anak den nk kawen sok, sbb mudo laie.. bukan cam kau!! umur 70thn br la terhegeh2 nk nikah an anak!"
cm la anak aku graduate je terus nk kawen..ha3

Jawapan berkalkulasi (??):
Umur aku 27 thn: Suhail lahir
Umur 29 thn: Syakir lahir
Umur 31 thn: Anak 3rd plak (insya Allah..)
Umur ..., eh ade ke? he3 -- to be continued..

Kot2 umur aku n anak2 panjang, diizinkan Allah, dikurniai rezqi berkat yg melimpah-ruah (wah!), makanya:
27 thn + 23 thn (agak2 umur Suhail grade..he3 - Insya Allah..) = umur aku 50 thn ;)
29 thn + 23 thn Syakir = umur aku 52 thn
31 thn + 23 thn bakal bb = 54 thn umur aku
Umur lom pencen tu..mude lagi gamaknye..he3
So, to whom it may concern, nmpak x kesimpulannya di situ?

Yg ko tu, nk tgg ape jek?
Anak yg sorang ni lasak sungguh2 la..takut x larat if ade bb br..
  ** laki ko kan ade..ms 'membuat' pandai sesame, ms jg anak xkan asyik nk escape jek bang ye..

Malas la nk ade bb lg utk ms terdekat ni..nk relax2 dulu, tgk wayang tiap mgg, dating ngan laki berdua-duaan tanpa pikir hal anak (sbb anak tinggal ngan mak or pengasuh ms g dating)
** FTFish! aku g je tgk wayang bwk hanak2 (walaupun kdg2 rugi byr seat sbb anak2 rebel middle of the show..ha3)

Nk kuruskan badan dulu, br tmbh lagik!
 ** Cam hampeh la ko nih! Nh amik RM20 ni, g beli kerim halia sapu kt selulit ko mcm Nora Danish tuh!

Weh, aku kawen pun belom babe (sambil tersipu2 siput)
**haram!!

** Malas aku nk marah..buat dosa jek. kang kenan plak anak aku!!

2 comments:

  1. salam.

    terima kasih kerana sudi follow saya. semoga ukhwah berpanjangan.

    ReplyDelete
  2. tkasih jgk sbb terjah blog ntahapohapontah sy ni :)

    ReplyDelete

Orang2 happy :)