Followers

Saturday, April 2, 2011

Pengasuh yang ...

Assalamualaikum..

Dlm pantang ni kena byk sabar. Xleh marah2. Nnt boleh meroyan.. Tp patut x nk rasa marah ngan orang yg hanya pikir die sorang je dlm donia ni ade masalah?

Ceritanya:

Bulan ni sy berpantang kt kg..anak2 pun ikut mama die lah..so x sampai 2 mgg penuh pun hantar anak2 ke rumah pengasuh. So, rasionalnya (saya rasa lah) kami (sy n hubby) bayar half je utk bulan ni (march)..RM300 --full payment RM450/mth utk 2 org, patut ikut matematik RM225 kan..he3--see, pemurah x kami? -sila puji- Nk jd ceritanya, pengasuh x puas hati. Dan td br kol sy kata xmo jaga anak kami lg dgn notis serta-merta! Mau aku x meroyan tghari buta nih!

Alasan xmo jaga:
1. terkilan sbb hr tu hubby ade tanye kt pengasuh kenapa kaki Suhail ada calar.
     --xde jawapan pun selain "ntah x perasan" -- dan kami biarkan shj perkara tersebut.
2. eh, 1 je alasan die bg..
3. ni sbb yg sy pikir paling munasabah: sbb sy bayar die kurang n die x puas hati -- aku ke die yg mata duitan ni?--

So, nk wat cmne kan..org xmo jg xkan nk merayu2 plak..

**xpe la org x sudi..ade rezki org lain kot kan..