Followers

Tuesday, January 28, 2014

Parenting: Salam

Assalamualaikum..


Anak-anak nak masuk rumah kena beri salam tau.

"Assalamualaikum..Suhail dah balik!"

    "Assalamualaikum..Syakir dah balik"

       "Assalamualaikum..Kakak dah bayyyikk!!"

           "Assalamualaikum..ni adik Syahmi dah balik" -- ok tipu..tu mama cakapkan..hehe

Macam mana nak latih?

Banyak nak ambil kira. Yang paling penting training dan berterusan. Mama papa pun mesti apply juga. WAJIB. hhaaa..gitu..

Bila start?
Seawal lahir boleh dah..masuk rumah perdengarkan pada anak supaya terbiasa. Mama kan mudah lupa. Ingatkan diri dulu baru boleh pimpin anak..kan? Macam sekarang Syahmi belom pandai ckp lagi..mama yang cakapkan..Implement yg sama utk setiap anak..alhamdulillah sukses! hehe

Rumah siapa?
rumah kite, taska, rumah uwan, rumah  tok don

Masa bila nak bagi salam?
nak masuk rumah

Cakap apa?
"Assalamualaikummmmmmmmm"..paling ringkas lah tu..panjang lagi tambah la mmmmm lg ;)


Nak jadi ceritanya, hari tu jalan-jalan cari pasal jauh sikit dari rumah. Dah kena la dok hotel..kesahnye bukak je pintu bilik hotel..."ASSALAMUALAIKUMMMM..SUHAIL DAH BALIK!!!"

Eh?!

Wassalam